CBD buds smakprofiler och hur man bevarar aromen

classic Classic list List threaded Threaded
3 messages Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

CBD buds smakprofiler och hur man bevarar aromen

simka
Hej! Jag har börjat intressera mig mer för olika CBD buds och märkt att doften verkar spela stor roll för upplevelsen. Vissa sorter har fruktiga toner som Mango eller Zkittlez, medan andra, som Cookies, luktar mer sött och jordigt. Jag undrar hur man egentligen ska förvara dem för att behålla aromen så länge som möjligt. Jag köpte en påse för några veckor sedan, men den verkar redan ha tappat lite av sin fräschhet. Förvarar ni i originalpåsen, i glasburk eller något annat? Vill gärna undvika att de torkar ut eller förlorar sin naturliga doft.
Reply | Threaded
|

Re: CBD buds smakprofiler och hur man bevarar aromen

kosia
Hej! Jag hade samma problem tills jag läste rekommendationerna på https://cannabislight.se/kategori/cbd-buds/. De skriver att man bör förvara buds i originalförpackningen eller i en glasburk med fuktkontroll, till exempel med en liten fuktregulator. Då behåller man både doften och fräschören längre. Jag märkte att sorterna med citrus och bärtoner, som Tangie och Dream Berry, verkligen håller sin arom bättre när man förvarar dem rätt. De påminner också om att man ska ha dem på en sval, mörk plats utan direkt solljus. Jag gör så nu, och aromen känns nästan som ny varje gång jag öppnar burken.
Reply | Threaded
|

Re: CBD buds smakprofiler och hur man bevarar aromen

bims
In reply to this post by simka
Det där med förvaring är verkligen viktigt. Jag tror många glömmer att det påverkar både doften och strukturen på buds. Om de ligger för öppet tappar de fukt och smaken blir svagare. Jag brukar också ha mina i en tät glasburk med en liten fuktpåse, och det gör stor skillnad. Det känns nästan som man bevarar hela upplevelsen längre när man gör rätt. Enkla detaljer som mörker, temperatur och luftfuktighet verkar vara avgörande för kvaliteten över tid.