Sport en Gaming Discussie

classic Classic list List threaded Threaded
8 messages Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Sport en Gaming Discussie

MarcusJorgenson
Ik ben sinds kort weer begonnen met hardlopen, maar ik merk dat mijn conditie echt tegenvalt. Ik las ergens dat intervaltraining veel effectiever is dan gewoon lange afstanden lopen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Reply | Threaded
|

Re: Sport en Gaming Discussie

LukeSoubeiran
Ja, zeker! Intervaltraining is top voor je uithoudingsvermogen én snelheid. Kijk anders even hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Intervaltraining – daar staat het superduidelijk uitgelegd met voorbeelden en schema’s. Ik combineer het zelf met krachttraining, en dat werkt goed.
Reply | Threaded
|

CharlieBryant
In reply to this post by MarcusJorgenson
Ik heb dat artikel net gelezen, best interessant. Maar ik vraag me af of het niet te zwaar is voor beginners. Ik heb een paar keer geprobeerd korte sprintjes te trekken tijdens het lopen, en na de derde keer ben ik compleet kapot.
Reply | Threaded
|

MarcusJorgenson
Dat is normaal in het begin. Je moet het rustig opbouwen, bijvoorbeeld 30 seconden sneller lopen en dan 1,5 minuut op hersteltempo. En geloof me, zelfs gamers die uren achter de PC zitten kunnen zo fitter worden – ik ken iemand die dat deed tussen potjes FIFA door.
Reply | Threaded
|

LukeSoubeiran
Haha, dat klinkt herkenbaar. Ik game veel, vooral FPS, en merk dat ik daar ook concentratie voor nodig heb. Misschien helpt sporten juist om beter te presteren in games. En trouwens, over ontspanning gesproken – als je even iets totaal anders wil, zijn er ook leuke sites waar je gewoon kan relaxen, zoals deze met een goeie overgang .
Reply | Threaded
|

CharlieBryant
Interessant punt. Ik merk zelf dat sinds ik ben gaan fietsen, mijn reactiesnelheid in games zoals Valorant echt vooruit is gegaan. Alsof mijn hersenen sneller schakelen.
Reply | Threaded
|

MarcusJorgenson
Klopt, er is ook onderzoek dat sporten het brein helpt sneller beslissingen te nemen. En ja, fietsen is top – minder belastend voor de gewrichten dan hardlopen, dus je kan het vaker doen zonder blessuregevaar.
Reply | Threaded
|

LukeSoubeiran
Misschien moet ik het gewoon combineren: 2 keer per week fietsen, 1 keer intervaltraining, en dan nog lekker gamen in de avonden. Dat klinkt als een schema dat ik wel kan volhouden.