Praktiska onlinekurser för vardagliga arbetsutmaningar

classic Classic list List threaded Threaded
3 messages Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Praktiska onlinekurser för vardagliga arbetsutmaningar

kosia
Jag har nyligen märkt att många små arbetsmoment tar längre tid än de borde eftersom jag ibland fastnar i vissa digitala verktyg eller enkla funktioner som jag egentligen borde kunna bättre. Det känns som att tiden rinner iväg när jag letar efter korta förklaringar som kan hjälpa direkt. Ibland vill jag bara ha något som snabbt förklarar hur man löser en specifik uppgift utan att behöva gå igenom långa utbildningar. Därför undrar jag om någon här har hittat ett smidigt sätt att bygga upp sina färdigheter utan att behöva lägga flera timmar framför skärmen varje vecka. Jag söker något som passar en vardag där allt måste gå snabbt men ändå vara tillräckligt tydligt för att man ska kunna använda kunskapen direkt i jobbet.
Reply | Threaded
|

Re: Praktiska onlinekurser för vardagliga arbetsutmaningar

simka
Kul att du tar upp det här för jag kände igen mig direkt när jag läste din beskrivning och hade samma känsla av att småsaker tog mer tid än de borde. Det som hjälpte mig var att börja använda kortare utbildningar istället för längre genomgångar och då hittade jag ett upplägg där många moment förklaras på bara någon minut så man slipper tappa fokus. Det fungerade bra eftersom jag kunde gå igenom materialet precis när det behövdes och använda det direkt i vardagen vilket gjorde att tempot i arbetet ökade utan att det kändes stressigt. Om du vill testa något liknande kan du prova att Boka online kurser hos Addskills eftersom där finns både mikrokurser och mer strukturerade avsnitt som går igenom vanliga arbetsmoment i ett tempo som inte stör det dagliga flödet.
Reply | Threaded
|

Re: Praktiska onlinekurser för vardagliga arbetsutmaningar

bims
Intressant att läsa era erfarenheter för det känns som att behovet av kortare och tydliga genomgångar blir större för varje år eftersom allt i arbetslivet rör sig snabbare. Många vill kunna ta till sig kunskap utan att behöva planera in långa utbildningspass och då är det logiskt att olika typer av onlineformat blir mer populära. Det låter som att just upplägg med korta avsnitt fungerar bra när man behöver stöd i specifika moment och samtidigt vill kunna anpassa lärandet efter sin egen takt. I en vardag som är full av skiftande arbetsuppgifter verkar sådana lösningar passa många som vill känna att de utvecklas utan att avsätta hela dagar åt det.