Montera fönsterdekor i Stockholm för kontor

classic Classic list List threaded Threaded
3 messages Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Montera fönsterdekor i Stockholm för kontor

bims
Hej allihopa. Jag jobbar på ett mindre kontor i Stockholm där vi nyligen märkt att insynen blivit ett problem. Flera av våra fönster vetter direkt mot gatan och det känns ibland obekvämt när folk kan se rakt in. Vi vill inte sätta upp persienner eftersom vi fortfarande vill ha in dagsljus. Därför har jag börjat fundera på någon form av dekorfilm på fönstren. Jag har dock ingen erfarenhet av hur sådant fungerar i praktiken. Det är också viktigt för oss att det ser neutralt och professionellt ut. Jag undrar hur hållbart det är över tid och om det kräver mycket underhåll. Samtidigt vill vi inte göra något som känns för permanent. Finns det någon här som har testat liknande lösningar i kontorsmiljö. Alla tankar och erfarenheter tas tacksamt emot.
Reply | Threaded
|

Re: Montera fönsterdekor i Stockholm för kontor

simka
Hej. Jag känner igen den situationen väldigt väl eftersom vi hade samma funderingar på vårt kontor för ett tag sedan. Vi ville också behålla ljuset men samtidigt minska insynen från gatan. Efter lite efterforskning kom vi fram till att dekorfilm var ett bra mellanting. Det går att välja diskreta mönster som inte tar över hela rummet visuellt. Det som fungerade bra för oss var att få hjälp med både val och montering. Jag uppskattade att processen kändes strukturerad från första kontakt till färdigt resultat. Särskilt när det gäller Montera fönsterdekor i stockholm märkte jag att det finns lösningar anpassade för kontor. Filmen gick att ta bort senare utan att skada glaset, vilket kändes tryggt. Resultatet blev jämnt och professionellt. Vi har inte behövt göra något särskilt underhåll efteråt. För oss blev det en praktisk lösning som passade vardagen.
Reply | Threaded
|

Re: Montera fönsterdekor i Stockholm för kontor

kosia
Det här är verkligen ett ämne som många arbetsplatser brottas med idag. Balansen mellan ljusinsläpp och avskildhet är inte alltid enkel att hitta. Fönsterlösningar behöver ofta anpassas efter hur lokalen används dagligen. Det verkar också viktigt att tänka på att resultatet ska kännas långsiktigt men ändå flexibelt. Många vill undvika tunga och permanenta installationer. Samtidigt vill man skapa en miljö där personalen känner sig bekväm. Små justeringar kan ibland göra stor skillnad i helhetsintrycket. Det är bra att fler delar erfarenheter kring sådana lösningar. Då blir det lättare att fatta genomtänkta beslut. Diskussioner som denna kan hjälpa fler att hitta rätt väg framåt.