Erfarenheter av val av värmepump i Täby

classic Classic list List threaded Threaded
3 messages Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

Erfarenheter av val av värmepump i Täby

kosia
Hej alla. Jag har märkt att vårt hus i Hägernäs inte klarar av temperaturväxlingarna lika bra längre och det blir svårt att hålla jämn värme under hela dagen. Därför har jag börjat titta på värmepumpar som ett alternativ men jag förstår fortfarande inte riktigt hur konsultationen brukar gå till innan installationen. På sidan läste jag att montörerna analyserar luftflöden och planlösning, men jag undrar hur detaljerad den genomgången faktiskt är och om jag behöver förbereda något. Någon här som redan gjort installation i Täby?
Reply | Threaded
|

Re: Erfarenheter av val av värmepump i Täby

simka
Tjena. Vi stod inför samma sak i Arninge och blev förvånade över hur noggrant montören gick igenom huset under första besöket. De tittade på hur temperaturen rörde sig mellan rummen och visade varför vissa placeringar gav bättre energibesparing. Det var en stor hjälp när vi bestämde oss för att Installera värmpump Täby eftersom allt ingick från analysen till den färdiga installationen och vi fick tydliga instruktioner för drift och service. Det gjorde processen trygg och lätt att följa hela vägen.
Reply | Threaded
|

Re: Erfarenheter av val av värmepump i Täby

bims
In reply to this post by kosia
Intressant att läsa eftersom många i Täby verkar möta liknande funderingar när gamla system inte längre ger tillräcklig värme. När montören går igenom huset före installationen blir det ofta mycket tydligare vad som krävs för att systemet ska fungera stabilt i både kalla och varma perioder. Många inser att små justeringar i placeringen gör stor skillnad för hur värmen fördelas och hur mycket energi man faktiskt kan spara. Det visar att en genomtänkt förberedelse är viktig.